Thursday, April 23, 2009

HARI PERSAHABATAN ANTARABANGSA



Warga Singapura menganggap persahabatan sebagai satu harta yang tidak dijual beli.Dari apa yang boleh dilihat di Singapura,walaupun dari pelbagai kaum dan bangsa,kami semua lebih mementingkan persahabatan lebih dari apa pun yang ada.

Pada masa yang lepas,kami di seluruh Singapura telah menyambut hari persahabatan antarabangsa.Di sekolah,kami semua dikehendaki untuk membawa sekurang-kurangnya satu macam makanan yang digemari.Selepas itu kami mengongsi ape yang dibawa dengan satu7 sama lain. Suasana di sana sangat meriah dengan tertawa orang-orang sambil menajamu selera makanan yang dibawa satu sama lain.Dengan perayaan yang sebegini,persahabatan antara satu sama lain boleh dibaiki atau dirapatkan lagi.

Walaupun di mana pun yang kami berada,persahabatan akan terjalin.Dengan persahabatan ini,kami deapat mempelajari dengan lebihy dalam lagi tentang yang berbeza dari diri kita dari segi agama atau budaya.Kami juga boleh memupukkan sikap peramah anatara satu sama lain. Akhir kata,saya berpendapat bahawa Hari Persahabatan sangat penti8ng dan memanfaatkan banyak orang.

3 comments:

  1. WOW. Panjangnya karangan kamu. Bagos.
    hehe.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. uh... saya tak boleh cakap banyak kerana saya punye karangan kena comment tak bagus... macam tak panjang sahaja..:P.. tetapi bahasa boleh tahan juga... hehe

    ReplyDelete